۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

طرح سيلو سازي ايران در سوريه

زمان مخابره: 11/4/1388 - 22:59:5

کد خبر: 573134



وزير مسکن ايران از طرح احداث سيلوي ايراني در سوريه بازديد کرد

دمشق – طرح سيلو سازي ايران در سوريه، روز پنجشنبه مورد بازديد هيات ايراني به رياست "محمد سعيدي کيا" وزير مسکن و شهرسازي و رييس طرف ايراني کميسيون مشترک همکاري هاي ايران و سوريه قرار گرفت.


جمهوري اسلامي ايران 10 سيلو را در مناطق مختلف اين کشور در دست احداث دارد. به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين بازديد "سعيد صفائي" مديرعامل شرکت توسعه سيلوها، گزارشي از روند اجرايي احداث 10 سيلو در اين کشور را تشريح کرد.
صفائي گفت: دو واحد از سيلوهاي دهگانه در شهرهاي "کپکا" و "صباح الخير" در شمال شرق سوريه به شرکت سيلوهاي سوريه تحويل داده شده است و هم اکنون چهار واحد ديگر نيز در استان حلب و الحسکه در مراحل تکميلي نصب تجهيرات قرار دارد. وي افزود: چهار واحد ياد شده که روز پنجشنبه وزير مسکن کشورمان از آنها در استان هاي حلب و حمص بازديد کرد، در آبان آينده تحويل طرف سوري داده مي شود و تا سال آينده ميلادي چهار واحد باقيمانده هم در استان هاي دمشق ، حلب ، رقه و حماه تکميل خواهد شد. صفائي تصريح کرد: هم اکنون در همه سيلوها عمليات ساختماني به مراحل نهايي رسيده است و به همين علت طرف سوري با رضايت از دقت اجرا و حسن انجام کار ، اعتبارات مالي اين طرح را که بالغ بر 215 ميليون دلار است ، طبق برنامه زمانبندي تامين مي کند. وزير مسکن و شهرسازي و هيات همراه، اوايل اين هفته براي شرکت در هفتمين نشست مشترک همکاري هاي ايران و سوريه وارد دمشق شدند و در حاشيه اين نشست، با حضور در استان هاي مختلف، از طرح هاي صنعتي در حال اجراي ايران بازديد کرد. وي روز جمعه پس از پايان برنامه بازديد از طرح هاي در دست اجرا، به سفر خود در سوريه پايان مي دهد.
نيروگاه برق تشرين، کارخانه سيمان حماه، طرح شرکت سايبر بين المللي براي احداث تونل انتقال آب به دشت هاي جنوبي حلب، 10 واحد سيلوي غله، توزيع و بهره برداري برق سوريه و واگن پارس از طرح هايي است که ايران با سوريه همکاري مي کند. احداث پل فلزي روي رودخانه فرات با همکاري شرکت مسکن و عمران قدس، پالايشگاه هاي بانياس و حمص، شيشه کاوه، توليد داروي درمان زخم پاي ديابتي و توليد خودروهاي سمند و پرايد، از ديگر طرح هايي است که ايران و سوريه کارهاي مشترکي را به اجرا رسانده اند. توسعه نيروگاه برق جندر، تونل زينبيه، متروي دمشق، صنايع فولاد، توليد لوله جي.آر.پي، صنايع مواد خام و اوليه رنگ، همکاري در زمينه نمايشگاه ها، مسکن، سفر و اعزام زائر، از طرح هاي پيشنهاد شده براي همکاري آتي ميان دو کشور عنوان شده است.

خاورم*5**2133**1577*



انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 573134

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر